Regulamin Komisji Rewizyjnej
Stowarzyszenia
Jarociński Uniwersytet Trzeciego Wieku
§ 1.
Komisja Rewizyjna jest organem kontrolnym Stowarzyszenia i działa zgodnie z założeniami Statutu, Uchwał Walnego Zgromadzenia Członków oraz niniejszego Regulaminu.
§ 2.
1. W skład Komisji Rewizyjnej wchodzi 3 członków wybieranych i odwoływanych przez Walne Zgromadzenie Członków. (Przewodniczący, sekretarz i członek.)
2. Do kompetencji Komisji Rewizyjnej należą sprawy wymienione w § 20, 28, 29, 30. Statutu Stowarzyszenia.
3. W ramach kontroli bieżącej pracy Stowarzyszenia Komisja Rewizyjna ma obowiązek:
a) dokonać co najmniej jeden raz w roku oraz na zakończenie kadencji kontroli całokształtu działalności merytorycznej i finansowej Stowarzyszenia pod względem celowości, rzetelności, prawidłowości oraz zgodności z przepisami Statutu i uchwał władz Stowarzyszenia.
b) składać Walnemu Zgromadzeniu Członków sprawozdanie z przeprowadzonej kontroli wraz z wnioskiem o udzielenie lub odmowę udzielenia absolutorium dla Zarządu Stowarzyszenia JUTW.
c) Występowania do Zarządu Stowarzyszenia JUTW z wnioskami wynikającymi z ustaleń kontroli lub z żądaniami wyjaśnień.4. Komisja Rewizyjna ma prawo żądania od członków władz Stowarzyszenia pisemnych lub ustnych wyjaśnień dotyczących kontrolowanych spraw.
§ 3
1. Komisja Rewizyjna zbiera się w miarę potrzeb, co najmniej raz w roku.
2. Posiedzenie Komisji Rewizyjnej zwołuje przewodniczący, powiadamiając wszystkich członków pisemnie lub w inny skuteczny sposób, co najmniej 7 dni przed datą posiedzenia, wskazując miejsce i godzinę posiedzenia oraz przedstawia tematykę posiedzenia.
3. Pracami Komisji Rewizyjnej kieruje Przewodniczący.
4. Przewodniczący Komisji prowadzi posiedzenie zgodnie z porządkiem obrad i zgodnie ze Statutem i Regulaminem.
5. W posiedzeniu komisji mogą brać udział osoby zaproszone przez Przewodniczącego.
§ 4
1. Komisja Rewizyjna podejmuje rozstrzygnięcia w formie uchwał.
2. Uchwały podejmowane są zwykłą większością głosów, przy obecności co najmniej polowy składu Komisji.
3. W przypadku równej ilości głosów decyduje głos przewodniczącego.
4. Projekt uchwał powinien zawierać:
a) tytuł uchwał,
b) podstawę prawną uzasadniającą podjęcia uchwały,
c) określenie zadań i w miarę możliwości środków na ich realizację,
d) termin wejścia w Zycie uchwały.
5. Uchwały oznacza się numerem posiedzenia Komisji Rewizyjnej, numerem uchwały według kolejności, wskazuje się rok i datę jej podjęcia.
6. Uchwały podpisuje przewodniczący Komisji Rewizyjnej.
§ 5
1. Z posiedzenia Komisji Rewizyjnej sporządza się protokół, który podpisuje przewodniczący i protokolant. Protokolanta wyznacza przewodniczący
2. Protokół zawiera:
a) datę posiedzenia,
b) porządek obrad,
c) krótki przebieg dyskusji,
d) wyniki głosowań,
e) numery i tytuły podjętych uchwał.
3. Do protokołu dołącza się oryginały podjętych uchwał i listę obecności członków Komisji Rewizyjnej.
4. Komisja Rewizyjna prowadzi rejestr podjętych uchwał.
§ 6
Obsługę Komisji Rewizyjnej zapewnia Zarząd Stowarzyszenia.
§ 7
Członkom Komisji Rewizyjnej nie przysługuje zwrot kosztów przejazdu.
§ 8
1. Sprawy dotyczące sposobu obradowania a nie objęte niniejszym regulaminem rozstrzyga przewodniczący Komisji Rewizyjnej zgodnie z postanowieniami Statutu i przyjętymi powszechnie zasadami obradowania.
2. Wprowadzenie zmian niniejszym regulaminie może nastąpić na wniosek co najmniej 2/3 składu Komisji Rewizyjnej.
3. Zmiany w regulaminie wprowadza się w formie uchwały Walnego Zebrania Członków.
§ 9
Regulamin Komisji Rewizyjnej został uchwalony przez Walne Zebranie Członków 22.11.2014r. i wchodzi w życie z dniem uchwalenia. |